Monday, August 17, 2009

KALAU KAU BERJALAN SIKIT DAH MULA SAKIT PINGGANG, LEMAH LUTUT, LENGUH2 BADAN. KAU DAH TERMASUK GOLONGAN WAJIB KAWEN CEPAT.



Bulan lepas aku telah menghambakan diri untuk menghadiri 2 majlis kawen. Bagi aku itu adalah pencapaian paling hebat dalam hidup aku sebab sepanjang hidup aku kalau ada banyak jemputan kawen aku akan hanye wat special appearance skali jek dalam sehari yakni aku akan piley mana paling best, paling dekat dan yang paling penting dimana ada jejaka2 ensem dan kaye berkeliaran. Mwahahaa..gila cilaka aku nih.1st wedding yang aku pi nih atas ajakan bes fren aku Suhana yakni merangkap SAHABAT BAEK AKU, SOULMATE AKU, MENGENALI AKU, MEMAHAMI AKU DAN MENYOKONG AKU DARI BELAKANG UMPAMA MENOLAK BELAKANG BADAN AKU APABILA ADA JEJAKA ENSEM DI DEPAN AKU DENGAN HARAPAN JEJAKA ITU DAPAT MERANGKUL AKU DENGAN PENUH BERGAYA WTF.


Sbenarnya wedding invitation tu dari kawan si Suhana. Dan yaaa..aku langsung tiada kena mengena ngan pengantin tersebut. Tapi atas sebab yang kawen tu adalah anak Dato’ maka HARUS aku menempelkan diri dikhalayak golongan sebegitu demi jodoh aku.Yaaa…demi untuk mendirikan masjid, demi pahala, demi agama.Setelah menempekkan muke dengan mekap sesedap rase dan memakai baju kurung se-hot yang mungkin, hasilnya adalah............................................................

Wedding itu berlangsung pada hari sabtu 27 June 2009 bersamaan dengan 4 Rejab 1430 Hijrah yakni MINGGU LAGI SATU LA HANTU! DENGAN MEKAP TEBAL AKU NI, DENGAN BAJU BAJET HOT AKU NI, SIAP TEPACAK DEPAN DEWAN NI, KAU BARU SEDAR YANG WEDDING TU MINGGU DEPAN? KENAPA…KENAPAAA..???

Semangat aku dah HILANG…GONE…DEAD…MEIYOU…NADA…YILLEKK.


2nd wedding lak bukan atas kerelaan aku. Iskkk.. tak baik pulak aku wat statement nih. Naseb baik mak aku takde Facebook. Hahaha. Okayla, wedding nie anak sepupu aku kawen. Diorang wat event malam so memang sempat sangatla aku pi wedding tu. Yang peginye cume aku & mak aku je.Patutnya adik aku si Shikin pun join semangkok tapi akibat masalah negara yang melanda sampai jiwe kacaunye tak tertanggung malah turut jua tertonggeng gara2 seorang lelaki bangsat dan dia tak dapat memeriahkan suasana. Sbenarnya akibat masalah negara si Shikin itu jua lah, aku turut mengalami sindrom tertonggeng itu terlebih dahulu, kerana Shikinlah aku tak dapat pi Pesta Malam Indonesia. DEWA, PADI,GIGI ANDRA & THE BACKBONE..maafin gue. Gue enggak dpt meliat performance kamuk.Uhuhuhuu...~ Jangan coba tanya kenape, nanti aku sms ON PENAMPOR kat korang kang....


2nd wedding nila yang wat aku paling sentap. Mane taknye. Asal salam je,

“BILE NAK KAWEN ANAK DARA SORANG NI?”


“AKU DA ADE ANAK 3 KAU PULAK TAK KAWEN2 LAGI”


“UMUR DAH BRAPE? JANGANLA MEMILIH SANGAT”


“AKU TAU TEMPAT BEST NAK BAWAK KAU MANDI BUNGA”

Tssskk...T_T.


Wahhh..ingat bende kawen nie senang ke? Ingat nak cari lelaki yang rajin solat semudah petik jari ke? Tapi kalo ko petik jari di tengah2 khalayak lelaki baru balik Solat Jumaat tu kire disqualified okay. Ko ingat nak wat kenduri kawen nie semudah makan cendol ke? Nak buat cendol pon susah ko tahu tak? Nak kena parut kelapa lagi, perah santan lagi, masak air gula lagi, tapis cendol lagi, haihhhh…..~


Tapi kan, aku ade satu Kisah Benar. Serius tak tipu. Kalo tak caye tanye Shikin. Pehhh..skali aku citer kat blog nie bai..hamek kau.

Nie taun lepas punye citer nih. Hari tu hari Ahad, Biasala petang2 melepak sambil tengok tv. Kebetulan petang tu ada sedara belah mak aku datang ziarah. Aku? Macam biasalah kalo sedara mara datang pas salam2 buat air pastu layan tv balik. Nak2 pulak sedara aku tu aku tak brape kenal. Dorang duk kat hall depan, aku lak duk layan tv ngan anak buah aku kat hall tengah. Sedar2 jek sedara aku tu pun nak balik. Lepas ilang je kete dorang dari pandangan, mak aku tepuk belakang aku ngan kuat. “Nape tadi kamu gelak mengilai2? Tahu tak tadi orang tu datang nak merisik, langsung dia dah tak berkenan kat kamu!”


Dan2 aku flashback. Yaaa…tadi aku memang gelak kuat. Serius gile punya kuat.


Masalahnye..............




CITER GURU BADUL TU MEMANG SUMPAH LAWAK GILA.





Tapi manela aku tau mase tu dorang nak merisik aku?Nie sume Badul punye pasal. Kalo tak agaknye skang aku dok sebok memintal bunga telut....=,(

No comments: