Thursday, April 15, 2010

Rainbow In My Life.

Huihh..dah lama aku tak hapdet blog kan? Dah berlumut-lumut dibuatnya. kalo hapdet pun semua stok yang ciput-ciput ala-ala hapdet status kat Fesbuk gitu. Al-maklumlah wanita bekerjaya lah katakan..feeling-feeling busy bagai nak rak gittew. Kelless..

Bukan apa uollss..sejak-sejak bertukar career neh, aku dah tak ada masa nak cerita panjang berjela-jela, nak maki kaw-kaw macam biasa dalam entri-entri sebelum neh pun dah malas. Yelah..sekarang neh "Dalam Hati Ada Taman" oke. Tengah asyik-masyuk menyulam chenta, menjahit rindu, memintal buih, menyemai kaseh, mengejar pelangi dan menggapai bintang gittew. NAH HAMEK KAU SIRIYES PANJANG AYAT MUKADDIMAH AKU LETAK. Ngeh..ngeh..ngehh~

Boleh tak aku nak kata yang aku bersyukur sangat yang aku wat decision untuk keluar dari JOS, yakni company lama aku. Bukan....bukan sebab kerja kat JOS tu tak syok, tapi aku rasa sejak berpindah kerja di KL neh, semuanya jadi bertambah baik dan aku gila happy dengan kerja dan keadaan life aku sekarang.

Kerja dekat company lama memang banyak meninggalkan kenangan manis dan pahit buat aku. Keputusan untuk meninggalkan JOS tahun lepas adalah pilihan yang tepat dan bertukar kerja ke Citibank adalah yang terbaik buat aku pada tahun neh. Setakat inilaaa..Haha.




JOS always in my heart. =)

Sejak aku start kerja di Citibank, aku rasa life aku sangat berwarna-warni. Dengan environment yang selesa dan cantik, kerja yang memuaskan serta rakan sekerja yang gila happening membuatkan aku seronok dan bermotivasi untuk melalui hari-hari yang mendatang. Ceeewahh..ayat tak leh blah. Tapi sebenarnya ada udang disebalik mee ayat2 manes ittew. Buahaha..

Sebenarnya yang buat aku happy tu tak lain tak bukan jeng..jeng..jenggg..~

Aku telah menemui CHENTA. Si Chenta yang comel. Pada pandangan mata rosak aku neh laa. Alololohh tomel-tomel cubit kanggg...Oppss sorry aku telah hilang kawalan diri kalo dah start cerita pasal si CHENTA aku neh..Buehehee~

Si Chenta memang sangat-sangat memenuhi apa yang aku suka. Dia memenuhi hampir 80% apa yang aku inginkan berbanding lelaki lain..Cehh..bajet hot lak aku neh.Bluekk.

Kami mempunyai minat yang serupa.
Yakni MUZIK ya tuan-tuan dan puan-puan. =)

Kami juga (OMG KAMI??) err..kitorang lahir pada zodiak yang sama yakni SCORPIO. Beza harijadi kitorang 2 hari jek. Kitorang dah plan nk selebret bday sama-sama tp pada tarikh bday aku oke. Awww comel tak? comel taaakk?? Etetetete.. Sebab tulah banyak persamaan antara aku dengan si Chenta. Dia suka bergurau, sama macam aku. Dia suka bercakap, sama macam aku. Dia comel, sama macam aku. heheh.

Apa yang membuatkan aku suka adalah cara penampilan dia yang sangat simple dan comel. (Sebenarnya orang lain kata si Chenta aku nie serabut tapi bagi aku dia serabut yang comel. Especially tang janggut. Aku suka..aku sukaaa..) Orang yang kerja bank patutnya pakai smart-smart, gel sebeban kat rambut, kasut stok berkilat bagai. Tapi dia gila serabai. Haha.
Dia selalu pasang MP3 lagu indie-rock kt kat pc sampai opismate pening pale, suka bahan budak-budak opis bila boring dan nyanyi kuat-kuat dengan tiba-tiba. Gila.

He's surrounding with his cool cousins.

Tapi sebenarnya yang membuatkan dia score dengan cemerlang dalam checklist ciri-ciri yang aku suka adalah, bila aku dapat tahu senakal-nakal dia, rupanya dia sejenis yang rajin bersolat bai. Rock-rock juga tapi solat tetap menten oke. Alololooo tomel-tomelll~~~

Happy gila bila dapat tahu yang dia nak berkenalan ngan aku sejak aku masuk Citibank tu. Padahal aku department lain bai. Sempat plak dia spot aku. Muahahaa bangga..banggaaa~

Sekarang da hampir masuk pertengahan tahun dah. Relationship kitorang alhamdulillah semakin maju dan diharap makin berkembang pesat. Buahahaa..
Aku tak berani jamin ah yang hubungan nie leh sampai ke jinjang pelamin tapi aku dan dia skarang neh hanya mampu berdoa lepas solat agar relationship kitorang nie berakhir dengan baik. Insya Allah. Pelan-pelan kayuh oke!

Sekarang life aku semakin oke. Walaupun kerja tu semestinya kadangkala stress tapi still aku happy. Syukur alhamdulillah. Terima Kasih Allah kau makbulkan hampir sepenuhnya doaku. Mungkin inilah maksud sms kawan baik aku tak lama dulu. " Allah hilangkan matahari lalu turunkan hujan dan petir. Kita menangis dan tertanya-tanya mana matahari kita? Tapi akhirnya Allah sbenarnya nak bagi kita pelangi yang indah."

=)


With his niece. Alololohh both cute huh..

No comments: