Tuesday, February 24, 2009

Ada Ape Dengan Maliamah..?? ~

Kawan aku si Midah lately nie asek mengganggu kehidupan aku. Kehidupan aku yg baru nk mengecap bahagia.
Definisi bahagia bagi aku adalah apabila aku berguling2 atas katil sambil memelok bantal, tibe2 hp aku berbunyik & hp aku tertera CINTA 1, CINTA 2, CINTA 3, etc..

Arrhh...(tersenyum gatal)

Tapiiii....

Definisi kiciwa bagi aku sejak akhir2 nie adalah bile tgh wat keje, tgh driving, tgh tgok tv, tgh mkn nasik, tibe2 hp aku berbunyik & hp aku tertera MIDAH 1 @ MIDAH 2!!!

*Midah 1-Maxis, Midah 2-Celcom

Arghhh....!! (Mengetap gigi, idong kembang kempes)

"Suyunn..tulun aku, aku perlu bahu tok aku titiskan air mate aku nie.."
Midah mengadu.

"Nie mesti pasal si Maliamah Tijo tu kann?! Eyy..bf ko nie mmg taste zero!"
Aku memujuk.

"Ntah arr Suyunn..aku sedey gile doh, skang nie bf aku siang mlm asek kua bjumpe ngan si Maliamah, Topik perbualan kitorang pon dah xde elemen chenta didalamnye. Sumenye berbaur nade Maliamah, Maliamah, Malimah! Aku sedey arr.."

Msti x paham kan?

Sbenarnye Maliamah tu name panjangnye.
Name pendeknye die MLM.

Yaa..MLM. Multi Level Marketing.
Bf si Midah lately nie sedang terjebak ke lembah MLM.
So kitorang gelarkan kekaseh gelap si bf Midah nie Maliamah Tijo.
Serius nie.Cite Betul.Aku x tipu.

Oleh krana birthday Midah jatuh bln Feb, so die dpt bonus 7 ari percuma bergayut sampai lebam.
Nak call bf xdpt so aku gak jd mangsenye.
7 hari 7 mlm la aku jd Cik Sri Siantan merangkap Pembimbing Rakan Sebaye kt situ.

"Midah..aku x rase ah bf ko taksub ngan si Maliamah tuh. Aku suspek bf ko ade pompuan lain arr.Pompuan yg real. Aku tau arr taktik2 lelaki keji mcm nie.
Sume2 tu alasan semate2 tok berlaku curang kt ko. Ko kene siasat betul2 Midah.
Ko kene tunjukkan yg ko nie pompuan yg worth 2 be with. Baru die tau siape ko.
Ko kene bla..bla..,ko kene bla..bla..~
Mcm2 aku basuh die time tuh.

Midah diam je spanjang aku mem'Fazilah kamsah'kan die. Tibe2 die bersore..

"Suyunn...mase ko ngan anjeng(buka name sbenar) ko sbenanye yg kene tinggal kann??? "

Najess.

WTF.

Midaaahh...Ko buat luke lame aku berdarah kembaliii...!!!~

Hp aku berbunyik x brenti...dlm almari.

Lantak.

No comments: